att ge alla ditt öra men endast några få din röst

jag känner mig egentligen dum som klagar på den "efterlängtade snön som aldrig kom"men för tusan det är vår nu och då ska det inte vara snö!kanske det är ett bra tecken för växthuseffekten att det är snö, fast det kommer ju under fel period så man kan ju undra. när snön ligger så fint tänker man inte lika mycket på hur vi sabbar miljön
eftersom naturen ser så oberörd och "frisk" ut. så go snön, fast du kom två månader för sent.& det ännu mera efterlängtade jobbet blir längre bort nu iochmed snön för inte  en sate spelar golf i snö! men imorgon ska faktiskt jag och anna på kurs hur man lär sig kassan så det närmar sig trots allt. detta lovet har hitillt varit rent ut sagt skittråkigt. Inte en enda kul händelse har speglat min vardag. usch det är ju tragiskt att man kan ha så tråkigt
när man har lov. så idag lagade jag och anna lax för att liva upp stämningen  vilket det gjorde. det resulterade i en 20sekunders brand som kunde urartat om våra hjärnor inte varit så effektiva. annas pappas nya spis verkade för tillfället inte så kanonbra då den fattade eld i stekpannan när vi stekte på ettan. rädd som en liten
hare tog jag tag i stekpannan, gav den till anna som skrek vilket jag också började göra. jag blåste på den förbannade stekpannan och anna skakade den. men inget hände så utan lågan blev större. så jag förslog vatten men när lilla anna berättat  att då kan den explodera uteslöt jag direkt det alternativet. så vi stog där och
blåste och blåste tills det slutligen slocknade och laxen var klar :) men då skulle
ju givetvis brandlarmet gå.

image39
idag har brudarna malin anna och mathilda även simmat solat och bastat. det var
mycket mysigt :) & imon ska vi ta till skidorna på frilufsgården och då ska även
fia joina gruppen.

nu ska jag kolla på greys anatomy på avsnitt som jag redan sett, men vad annat är inte livet här
i vaggeryd än en repris varje dag? så jag är ganska van.



image40
Man ska ta alla chanser man får, för vad är livet förutom en platt bild?
Vad är upplevelser förutom motiv på en vår platta livsbild?   
/ niklas lorentszon  


Man får bara vad man ger, och man ger bara vad man redan fått.

Ad interim, Mathilda.


Kommentarer
Postat av: sofia:)

mattan imon ska vi ut och äga snön med skidorna. Men nu gör vi lovet till ngt kul, men med vadå? älskar dej

2008-03-26 @ 22:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0