tips till den ekonomiske

i fredags träffade vi en kändis på fyllan. sofia kände igen en dam från tvprogrammet "halv åtta hos mig" som visas på kanal 4, måndag-torsdagar, halv åtta. efter autografer bar det av till tusen och en natt.

i lördags blev det kaos, det spårade ur. när ska folk lära sig att hantera det, kommer vi alla göra det någon gång? eller kommer samma drama återspeglas på varje fest. jag vaknade upp nästa dag fortfarande full och med glasbitar i vänster foten. haha. den rena smirnoffen blev lite för mycket och jag tror att den väckte dåliga minnen för min mage sen magaluf resan då spritfan förgiftade mig och gjorde att jag konstant spydde de sista dagarna. haha, smirnoff och mathilda är en dålig kombination.

jag har ett tips till dig som vill vara ekonomisk och som alltid får för höga mobilräkningar, som jag.
för det första, byt till kontantkort, du är mer begränsad och har koll på hur mkt du gör åt.
men de stora tipset är att på fester
lämna mobilen hemma
då blir de inga fylle sms och inga fyllesamtal.
jag känner alltid behovet att skicka sms och ringa när man festar, kolla vad alla gör osv.
men detta behovet har jag inte känt de två senaste festerna då mobilen stannat hemma.
och det är positivt att komma hem för där väntar minst 5 olästa sms och säkert lika många missade samtal.
visst är det kul att ha olästa sms?
och man slipper svara eftersom det är för sent och personerna brukar oftast höra av sig dagen efter, via hemetelfon.
ekonomiska jag, en bättre människa. 

 nackdelen är ju dock om alla i gänget lämnar mobilen hemma.



känner du igen den här mobilen?
det är sex and the city carries.


Kommentarer
Postat av: sofia

HAHA,kändis.. vi tog väl inga autografer? ngt du bara la till eller;) puss

2008-11-18 @ 18:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0