en individuell plan

tänk om vi kunde se vad som för oss komma skall. vilka hemskheter som ska ta plats och vilka lyckoämnen som ska fylla våran vardag. vi skulle kunna förbereda oss själva så att när stormen kommer är vi redo, för att stå starka kvar. men skulle vi älska på samma sätt om vi visste att det vi älskar alltid kommer till ett slut. är det inte spänningen och känslan att just nu finns du här men imorgon kanske du är borta som gör att vi älskar som vi gör? är de inte stunderna som ibland finns där då vi känner att jag gör vad som helst för att få detta att hålla som gör att vi kämpar vidare i ovissheten om det är värt det eller inte. kommer jag någon gång ångra detta? kommer jag inse att mitt beslut var felaktigt, du skulle stannat kvar. finns det en plan för våra liv, där varje individuell plan innehåller sorg, kärlek , lycka och hat eller är det bara saker som sker. finns det personer som aldrig kommer uppleva sorg, kärlek, lycka och hat? är det inte så att man måste uppleva för att förstå vad det handlar om. man måste uppleva sorg för att få känna lycka. så lev livet som du aldrig gjort förr. hellre för mycket än för lite. fyll dina dagar av leenden.

det finns frågor som vi aldrig kommer få svar på, hur mycket vi än vill och försöker, det är frågorna som ger oss hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0