men alltså jonte, kan man gå i converse?

ni kan inte fatta hur kul vi hade! i söndags för precis en vecka sen (dålig uppdatering jag vet, skyller ännu en gång på den kära: växthuseffekten) åkte vi till idre. många på bussen var bakis eftersom det var dagen efter ivans fest men duktiga som jag och anna var, så var vi nyktra ocg agerade bra förebild? :) bussresan gick oväntat snabbt och när vi hade checkat in våra rum i den stora lägenheten började min matgrupp som bestod av anna, patrik, sebbe och hjalmar att laga köttbullar och makraroner, som skulle komma att bli ganska misslyckade. efter endel klagomål och ganska mycket hackande på de kletiga makaronerna var maten typ slut och vi diskade, vi hade iallafall gjort vårt med maten. kvällen var ung och det blev mys med film & chips, [fan för chips och dess underbara smak].

Måndagen började med skratt, som alla andra dagar. Efter sex timmars sömn och en himla massa drömmande om elefanter och spekulationer om de kan bära hus? så drygt, vaknade jag och anna och gick upp först och för tidigt, som alla andra kommande dagar, haha. vi åt frukost och sedan när alla var ready bar det av mot backen för att vår matgrupp skulle hålla en redovisning om hur man tar på sig skidor, reser sig upp när man trillat och hur man åker lift. Den redovisningen mina vänner, den var inte bra. När redovisningen som inte höll någon klass alls var klar var det fri åkning. & snowboardåkningen satt i benen och min älskade nyvallade bräda var power. dagen var underbar och eftermiddagen bestod av skidorientering :) Väl uppe på toppen skulle vi bestämma oss för vilken backe vi skulle åka.
- Men anna vi kan åka Glader, [uttalades glader som glad - er.]
- Men asså mathilda jag tror den heter Glader [uttalas på engelska]
- nej anna den heter glader!
- Men nej den heter glader [uttalas på engelska]
- Men nej Anna, backarna heter efter snövit och de sju dvärjarna.
- Aha

Anna : Vill du åka slalom 1 & ett slalom 2?
Mathilda: Nej dem heter svarten 1 & svarten 2, och ja jag vill åka dem. 
 
På tisdagen var vi med skidlärare på deras lektioner :) Jag och anna hamnade i en knattegrupp och det var hur mysigt som helst. En liten tjej luktade ros enligt henne själv och en kille trängde sig hela tiden. En annan längtade och lipade efter mamma medans ungen jämte, hon åt snö.

Onsdagen hade många höjdpunkter :) en av dem var när vi satt i sittliften som gick upp till toppen, haha skrattar när jag tänker på dig. Patrik får för sig att vi ska ropa jävla blattar till ett gäng på charlies, för uppe i liften, där ser ni, där kan dom inte ta oss. - fast då kanske dom drar fram pistolen. Och då är de jäääävligt tråkigt att sitta fast i en lift. Ca en minut efter detta utbrott har han bytt humör och säger. åh vilken gullig liten hund, till en hund som egentligen var ganska ful. schizo? :)

Onsdageskvällen var fest! Bowling först och utan något medtag av alkohol till idre fick vi tjejer sticka till utsikten och förfesta innan killarna som hade med sig dricka kom. det blev en förfest med okända killar som var ganska jobbiga, men jag blev bjuden på dricka så vad tusan! kvällen var skitkul och vi ville få ut så mycket som möjligt av pengarna, så vi tänkte visa honom hundralappen. haha. Trevligt var också att träffa linis på krogen då hon också varit och hälsat på oss i lägenheten och berättat om sitt jobb som skidskolelärare där och så:)
- Men visa honom hundralapppen då! Jag kan göra det.
När krogen stängde vid två gick anna och jag hem, men fattade inte riktigt varför när vi kom dit. Vi var fortfarande fulla och insåg att vi inte kunde gå och lägga oss så här! Så ut bar det igen för att i mjukis bralls möta sebbe lucas patrik och gänget i skidliften, klättrandes i converse och för hög snö nådde vi också toppen. sedan bar det hem till lägenheten för efterfest som var den roligaste någonsin. den bestod av att döda en ost och sedan äta upp den, käka ketchup, korv och ostkastning med jonte och rasmus.

rubriken är ett internskämt som handlade om vilka skor man kunde ha på krogen i fjällen, en väldigt dryg fråga jag ställde, som vanligt.

På torsdag vaknade vi bakis och var tvugna att gå upp vid sju, det var inte heaven. en mysig bussresa hem var slutet på vår resa.

som en avslutning ett citat från håkan angående annas smeknamn under resan.

- ambulanser bråkar gå före vanliga bilar / håkan josefsson









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0