den oskicklige smeden klandrar järnet

Jag tror inte att det endast finns en "rätte" person där ute. Jag tror att det finns många att älska och att leva livet med. Givetivs kommer det att finns dem som betyder mer än de andra och som tar dig med storm på ett annat sätt än tidigare älskvärda personer har gjort. det är dessa personer som kommer att få oss att tro att vi inte längre kan älska på samma sätt när hon eller han lämnat eller försvunnit från oss. att ha älskat storslaget och att se det försvinna betyder inte att du inte kan hitta den känslan igen. vi skyller på oss själva när vi blir övergivna, jag har själv gjort det och kommer säkerligen göra det minst tio gånger till Jag kunde gjort det annorlunda, jag kunde varit sådan, jag kunde släppt till mer. Man får ju faktiskt offra sig. Man ska offra sig såsom någon annan offrar sig för dig och inte mera.
den oskicklige smeden klandrar järnet precis som vi skyller på oss själva,

men vi är inte oskickliga på samma sätt, vi är kunniga på vår sak men oskickliga på att gå vidare och lägga skulden på någon annan.

Kommentarer
Postat av: tilda

väldigt bra skrivit kuss. det fick mig att tänka till. hoppas allt är fint med dig <3 pöss

2009-04-08 @ 13:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0