-är du en sån där person som tror på kärlek vid första ögonkastet?

-är du en sån där person som tror på kärlek vid första ögonkastet?
det kändes verkligen som ett påhopp, ser jag ut som en sån dära blåst brud som tror att kärlek är kyssar och bra sex? nej det ska jag berätta för dig, jag tror inte på kärlek vid första ögonkastet men jag tror däremot på en attraktion. att känna känslan att man vill ha en person när man sett den för första gången.visst lurar vi oss själva bra mycket, vi tror att vi gillar någon så pass mycket att vi vill ge den personen allt. men när allt har skett för första gången? första kyssen, första gången, första duschen listan kan bli lång. vad händer när allt har hänt för första gången? faller vi in under rubriken: tråkiga och trogna? det finns de som tror att mystiken försvinner när allt har haft en första gång. jag tror att det är olika från person till person. somliga gillar jakten och släpper taget när det är över, och vissa gillar stadiga förhållande biten. borde det vara en fråga när man träffar någon ny som verkar intressant, gillar du jakten eller vill du kila stadigt? sen finns det ju dem som inte vågar få sitt hjärta krossat och undviker förhållande. smart kan tyckas men samtidigt lite ensamt? för visst kommer vi till en punkt då man vill ha någon till slut. man vill ha någon man kan ringa, någon man litar på, kanske bara för stunden men ändå.

det värsta med att få sitt hjärta krossat det är inte hur ont det gör och hur mycket det svider.
det värsta är att inte minnas känslan av hur det är att vara förälskad, kär.

tror du på kärlek vid första ögonkastet?
kanske gör du det, men låt dig inte luras för kärlek är så mycket mer än ett ögonkast eller en sekunds uppmärksamhet.


Kommentarer
Postat av: tilda

jättebra skrivet!! du har rätt, kärlek är så mycket mer än ett ögonkast. <3

2009-02-03 @ 12:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0